۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

دومين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي افتتاح شد

دومين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي افتتاح شد

دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته امروز با حضور وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی ، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، تعدادی از نمایندگان مجلس، روسای برخی از دانشگاهها و روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط در تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه که صد و ده شرکت داخلی و خارجی حضور دارد ؛ انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، انواع واگن ها، واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد ، واگن مانوری ، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش ،خدمات تعمیر ونگهداری و خدمات بیمه ای، ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران، با مشارکت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وزارت راه و شهر سازی، راه آهن جمهوری اسلامی، انجمن صنایع ریلی، انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی، اتحادیه قطارهای شهری(مترو) و دانشکده مهندس راه آهن و در فضائی به مساحت بیش از 8 هزار متر مربع ، در سالن های 12 – 13- 14- و 15 و همچنین فضای باز نمایشگاه بین المللی تهران ، برپا شده است.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های داخلی، ده ها شرکت خارجی از دیگر کشورها از جمله آلمان، ترکیه، چین، اتریش ، اسپانیا ، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا تولیدات و خدمات خود را ارائه کرده اند.

اطلاع رسانی از آخرین دستاوردها و فناوریهای صنعت حمل ونقل ریلی و صنایع وابسته ،ارتقاء تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارائه توانمندی های شرکت های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان، برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران است.

قرار است در طول چهار روز برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران ، چهار هیئت تجاری اقتصادی از کشورهای منطقه آسیا از این نمایشگاه بازدید کرده و با شرکت های ایرانی وارد مذاکرات تجاری و سرمایه گذاری شوند.

تا پیش از این سالانه و در نقاط مختلف کشور چند نمایشگاه بزرگ و کوچک صنعت ریلی برگزار می شد اما چند روز پیش راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ؛ از این پس همه نمایشگاههای ریلی که در نقاط مختلف کشور برگزار می شد ، دیگر برپا نخواهد شد و فقط یک نمایشگاه بین المللی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

هم اکنون 100 درصد نیاز واگن های مسافربری و بخش زیادی از نیاز واگن های باری راه آهن را بخش خصوصی بر عهده دارد لذا این نمایشگاه محلی برای رقابت این شرکت ها خواهد بود. علاقمندان می توانند از امروز تا یکم خرداد هر روز از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه واقع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران بازدیدکنند.

کد خبر 2294456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha